MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
MADDE 1
– TARAFLAR
1.1 –
SATICI
Unvanı: Oktay UNGÖR
Adresi: Atatürk Mevkii Kurtuluş Sok. No:4 Mahmudiye Ezine/Çanakkale
Telefon: 0545 519 08 97
E-posta:
teknoversemarket@gmail.com
1.2 – ALICI
Müşteri olarak teknoversemarket.com.tr alışveriş
sitesine üye olan kişi.
Üye olurken kullanılan adres ve iletişim
bilgileri esas alınır.
MADDE 2 – KONU
İşbu sözleşmenin konusu, ALICI’nın SATICI’ya ait teknoversemarket.com.tr internet
sitesinden elektronik ortamda siparişini yaptığı aşağıda nitelikleri ve satış
fiyatı belirtilen ürünün satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı
Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Esas
ve Usulleri Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve
yükümlülüklerinin saptanmasıdır.
MADDE 3
– SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN
Malın/
Ürünün / Hizmetin türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi, satış bedeli,
ödeme şekli, siparişin sonlandığı andaki bilgilerden oluşmaktadır.
MADDE 4
– GENEL HÜKÜMLER
4.1. ALICI, teknoversemarket.com.tr internet
sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, tüm vergiler dahil satış
fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ve bunun masraflarının ALICI tarafından
karşılanacağına, teslimatın gerçekleştirileceği süreye ve SATICI’nın tam ticari
unvanı, açık adresi ve iletişim bilgilerine ilişkin ön bilgileri okuyup bilgi
sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini beyan eder.
ALICI; bu sözleşmeyi elektronik ortamda teyit etmekle, mesafeli sözleşmelerin
akdinden önce, Satıcı tarafından Tüketici’ye verilmesi gereken adres, siparişi
verilen ürünlere ait temel özellikler, ürünlerin vergiler dahil fiyatı, ödeme
ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş
olur.
4.2. Sözleşme konusu ürün, yasal 30
günlük süreyi aşmamak koşulu ile her bir ürün için ALICI’nın yerleşim yerinin
uzaklığına bağlı olarak internet sitesinde ön bilgiler içinde açıklanan süre
içinde ALICI veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim edilir. Madde 3’te
gösterilen teslimata ilişkin her türlü kargo ücreti ALICI tarafından
karşılanacak olup siparişine ilişkin faturasına “Gönderim Ücreti” adı altında
yansıtılacaktır.
4.3. Sözleşme konusu ürün,
ALICI’dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek
kişi/kuruluşun teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz.
4.4. Kargo firmasının, ürünü ALICI’ya
teslimi aşamasında karşılaşacağı her türlü sorun nedeniyle, siparişi verilen
ürünün ALICI’ya teslim edilememesinden dolayı SATICI sorumlu tutulamaz.
4.5. SATICI, sözleşme konusu ürünün
sağlam, eksiksiz, siparişte belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti
belgeleri ve kullanım kılavuzları ile teslim edilmesinden sorumludur.
4.6. SATICI, haklı bir sebebe
dayanmak şartıyla, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan
ALICI’ya eşit kalite ve fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
4.7. SATICI, sipariş konusu ürün
veya hizmetin yerine getirilmesinin imkansızlaşması halinde sözleşme konusu
yükümlülüklerini yerine getiremezse, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa
yükümlülüğünün süresi dolmadan tüketiciye bildirir ve ALICI’ya eşit kalite ve
fiyatta farklı bir ürün tedarik edebilir.
4.8. Sözleşme konusu ürünün
teslimatı için işbu sözleşmenin imzalı nüshasının SATICI’ya ulaştırılmış olması
ve bedelinin ALICI’nın tercih ettiği ödeme şekli ile ödenmiş olması şarttır.
Herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez veya banka kayıtlarında iptal edilir
ise, SATICI ürünün teslimi yükümlülüğünden kurtulmuş kabul edilir.
4.9. ALICI alışveriş esnasında
sisteme tanımladığı kredi kartı bilgilerinin doğru olduğunu, bu kredi kartının
kullanımından dolayı kaynaklanacak her türlü hukuki ve cezai yasal
sorumluluğunun kendisinde olduğunu kabul ve taahhüt eder. Ürünün tesliminden
sonra ALICI’ya ait kredi kartının ALICI’nın kusurundan kaynaklanmayan bir
şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni
ile ilgili banka veya finans kuruluşun ürün bedelini SATICI’ya ödememesi
halinde, ALICI’nın kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünün 3 gün içinde
SATICI’ya gönderilmesi zorunludur. Bu takdirde nakliye giderleri ALICI’ya
aittir. Eğer ALICI ürünü geri göndermezse kredi kartından herhangi bir nedenle
ürün bedelinin alınmaması veya ürün bedelinin kredi kartına iade edilmesi
durumlarında ürün bedelinin hiçbir ihtara gerek kalmaksızın SATICI banka
hesaplarına havale edileceğini kabul ve taahhüt eder.
4.10. SATICI mücbir sebepler veya
nakliyeyi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesilmesi gibi olağanüstü
durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü süresi içinde teslim edemez ise,
durumu ALICI’ya bildirmekle yükümlüdür. Bu takdirde ALICI siparişin iptal
edilmesini, sözleşme konusu ürünün varsa emsali ile değiştirilmesini, ve/veya
teslimat süresinin engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi
haklarından birini kullanabilir. ALICI’nın siparişi iptal etmesi halinde
ödediği tutar 10 gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
4.11. SATICI tarafından bir kampanya
aracılığı ile müşteriye verilen puanlar sadece bir alışveriş için geçerlidir.
Bu puanlar ürün iade edilse bile geri iade edilmez.
ALICI’nın kredi kartı ile yaptığı ödemelerde ise, ürün tutarı, siparişin ALICI
tarafından iptal edilmesinden sonra 7 gün içerisinde ilgili bankaya iade
edilir. Bu tutarın bankaya iadesinden sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen
banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI, olası gecikmeler için
SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalede bulunmasının mümkün olamayacağını ve
SATICI tarafından kredi kartına iade edilen tutarın banka tarafından ALICI
hesabına yansıtılmasının ortalama 2 ile 3 haftayı bulabileceğini şimdiden kabul
etmektedir.
MADDE 5
– CAYMA HAKKI
ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa
tesliminden itibaren 7 gün içinde hiçbir sebep göstermek zorunda olmaksızın
cayma hakkına sahiptir. ALICI, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma
hakkına sahiptir.
Ancak, yılbaşı, bayramlar, anneler günü gibi belirli günlere yönelik ALICI’ya
özel olarak hazırlanan, satışa sunulan ve/veya ithal edilen ürünlerde, kampanya
ve promosyon ürünlerinde ürünün iadesi alınamamakta; ALICI bu şartları kabul
ederek alışverişini gerçekleştirmektedir.
Cayma hakkının kullanılması için 7 günlük süre içinde SATICI’ya faks veya
e-posta ile bildirimde bulunulması ve ürünün 6. madde hükümleri çerçevesinde kullanılmamış
olması şarttır. Bu hakkın kullanılması halinde,
a) 3. kişiye veya ALICI’ya teslim
edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal ise,
iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi
gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE
FATURASI kesilmediği takdirde tamamlanamayacaktır)
b) İade formu,
c) 7 günlük süre içerisinde iade
edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte
eksiksiz ve hasarsız olarak teslim edilmesi gerekmektedir. Bu belgelerin
SATICI’ya ulaşmasını takip eden 10 gün içinde ürün bedeli ALICI’ya iade edilir.
Cayma hakkı nedeniyle iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI tarafından
karşılanacaktır. SATICI ürün satarken ALICI'dan tahsil ettiği kargo ücretini
iade etmez. İade nedeniyle siparişteki mevcut kampanyaların geçersiz olması
durumunda (ücretsiz kargo limitinin altına düşme, 3 al 2 öde vb.) kampanya
geçersiz olup iade işlemi kampanyasız duruma göre yapılacaktır.
Ürün SATICI’ya iade edilirken, ürünün teslimi sırasında ALICI’ya ibraz edilmiş
olan orijinal faturanın da (muhasebe kayıtlarımızda tutarlılığı sağlamak
amacıyla) iade edilmesi gerekmekte olup faturanın ürünle birlikte ya da en geç
ürünün gönderilmesinden itibaren 5 gün içerisinde SATICI’ya gönderilmemesi
durumunda iade işlemi gerçekleştirilmeyecek, ürün aynı şekilde karşı ödemeli
olarak ALICI’ya geri gönderilecektir. Ürünle beraber iade edilecek olan
faturanın üzerine de “iade faturasıdır” ibaresi yazılıp ALICI tarafından
imzalanacaktır.
MADDE 6
– CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER
Niteliği itibarıyla; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve
programlar, hızlı bozulan veya son kullanım tarihi geçme ihtimali olan
ürünler,kişiye özel üretilen ürünler, ALICI tarafından hasara uğratılmış, kasa
ve kordon bozuklukları nedeniyle ortaya çıkan ürünler, ürünün çalışmasında
ileriye yönelik çalışma bozuklukları ve arızalar oluşturabilecek ürünler ve
TAŞIYICI tarafından hasara uğratılmış kargo paketinin "hasar tespit
tutanağı" tutturulmadan teslim alınan ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir. Ürünlerde
cayma hakkının kullanılması, ürünün ambalajının açılmamış, bozulmamış ve ürünün
kullanılmamış olması şartına bağlıdır.
6.1. Her türlü yazılım ve
programlar
6.2. Bilgisayar ve kırtasiye sarf
malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.)
6.3. Her türlü kozmetik ürünleri
6.4. Tüketicinin istekleri ile
şekillenip kişiye özel doğrultuda hazırlanan ürünler
6.5. Son kullanma tarihi geçme
ihtimali olan ve çabuk bozulan ürünler
6.6. ALICI tarafından hasara uğratılmış ürünler
6.7. TAŞIYICI tarafından hasara uğratılmış ürünler
6.8. Tesliminden sonra başka
ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler
6.9. Tesliminden sonra ambalaj,
bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan ürünler
MADDE 7
– YETKİLİ MAHKEME
İşbu Ön Bilgilendirmenin uygulanmasında, Sanayi ve Ticaret Bakanlığınca ilan
edilen değere kadar ALICI’nın mal veya hizmeti satın aldığı ve ikametgahının
bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
SATICI şikâyet ve itirazları konusunda başvurularını, T.C. Sanayi Ve Ticaret
Bakanlığı tarafından her yıl Aralık ayında belirlenen parasal sınırlar
dâhilinde mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgâhının bulunduğu yerdeki
tüketici sorunları hakem heyetine veya tüketici mahkemesine yapabilir. Parasal
sınıra ilişkin bilgiler aşağıdadır:
28/05/2014 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere;
a) 6502 sayılı Tüketicinin
Korunması Hakkında Kanun'nun 68 inci maddesi gereği Değeri iki bin Türk
Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda ilçe tüketici hakem heyetlerine, üç
bin Türk Lirasının altında bulunan uyuşmazlıklarda il tüketici hakem
heyetlerine, büyükşehir statüsünde bulunan illerde ise iki bin Türk Lirası ile
üç bin Türk Lirası arasındaki uyuşmazlıklarda il tüketici hakem heyetlerine başvuru
zorunludur.Bu değerlerin üzerindeki uyuşmazlıklar için tüketici hakem
heyetlerine başvuru yapılamaz.
b) Belirtilen değer üzerinde olan
uyuşmazlıklarda Tüketici Mahkemesinde, Tüketici Mahkemesinin bulunmadığı
yerlerde ise Tüketici Mahkemesi sıfatıyla Asliye Hukuk Mahkemelerine başvurunun
yapılması gerekmektedir.
İşbu ön bilgilendirme ticari amaçla yapılmaktadır.
Siparişin gerçekleşmesi
durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.
Lütfen
dikkat: Kargo tutanağını imzalamadan önce kargo paketinizin taşımadan dolayı
hasarlı olup olmadığını lütfen kontrol ediniz. Kargo paketinizde herhangi bir
nedenle hasar var ise teslimatla ilgili hiç bir belgeyi imzalamadan kargo
yetkilisine tutanak tutulması için kargonuzu iade ediniz. Size tarafımızdan
yeni ürünleriniz derhal gönderilecektir. Kargo paketi hasarlı olan ürünlerin
teslim alınması durumunda içindeki ürünlerin hasarından veya
eksikliğinden teknoversemarket.com.tr sorumlu
değildir.