DEĞİŞİM VE İADE SÜRECİNİN GENELİ HAKKINDA
Öncelikle
değişim ve iade talepleriniz için tarafımızla e-posta veya whatsapp destek
hattı üzerinden iletişim kurarak talebinizi iletmeniz ve ön onay almanız
gerekmektedir.
ÜRÜN DEĞİŞİMİ
Sipariş
edilen ürünün yeni aynı ürünle değişimi yalnızca aşağıdaki iki durumdan birinin
mevcut olması halinde gerçekleştirilir.
1-Arızalı
veya Bozuk Ürün
Tüm ürünlerimize ilk çalışma garantisi verilir. Ürününüzün ilk çalışması
esnasında arıza problemi yaşamanız halinde ilk çalışma garantisi kapsamında
iade/tamirat vb. süreçler için yapılması gerekenler ve işleyiş aşağıda
belirtilmiştir:
Siparişinizin size teslim edilmesini takiben 7 gün içerisinde bizimle iletişime
geçerek değişim talebinizi iletmeniz gerekir.
Arıza/İade/Değişim Formunu eksiksiz bir şekilde doldurmalı,arızalı ürün ve
arıza ile ilgili açıklamanızı yazmalısınız.
Arızalı olarak belirttiğiniz ürün ile birlikte doldurduğunuz formu,size
vereceğimiz anlaşmalı kargo kodu ile bize gönderin.
Göndermiş olduğunuz arızalı/bozuk bildirimi yapılan ürün teslim alındıktan
sonra ambalajı ve aksesuarları kontrol edilir ve incelenmek üzere teknik
ekibimize iletilir.Teknik ekip tarafından yapılan testler ve incelemeler en
fazla 1 hafta sürer.
Arıza tespiti sırasında gerek görülmesi durumunda bilgi almak amacıyla sizinle
iletişime geçilebilir.3 iş günü içerisinde size ulaşamamamız durumunda ürününüz
teknik çalışmalara devam edilmeksizin 30 günlük beklemeye alınır ve cihazla
ilgili bir işlem yapılmaz.
Test ve incelemeler sonucunda belirttiğiniz şekilde sorunlu ürün durumu tespit
edilirse, tercihiniz doğrultusunda ya ürün yenisi ile değiştirilir, ya da 3 iş
günü içinde “ürün bedeli” tarafınıza geri ödenir.
Ürününüzde belirtilen şekilde herhangi bir sorun tespit edilmemesi durumunda
ise ürünün çalıştırılması ile ilgili müşteriye e-posta yolu ile bildirimde
bulunarak ürünü müşteriye geri göndeririz.Bu durumda tüm kargo giderleri
müşteri tarafından karşılanır.
Teknik test ve kontroller sonucunda ürün ile ilgili son durum hakkında sizinle
e-posta,whatsapp veya telefon ile iletişime geçilerek bildirimde bulunulur.
Garanti kapsamındaki ürünlerde kullanıcı hatasından kaynaklanan arıza/kusur,
“kullanıcı hatası” (düşürme,sıvı teması,hatalı bağlantı vb.) olarak tespit
edilirse ürün değişimi ve ücret iadesi yapılmamaktadır.Bu gibi durumlarda tüm
kargo giderleri müşteri tarafından karşılanır.
2-Hasarlı
yada Deforme Olmuş Ürün
Sitemizden sipariş ettiğiniz ürünlerimizin hasarlı olarak kargoya teslim
edilmesi ihtimali söz konusu değildir.Fakat ürünlerin hassasiyeti nedeniyle,
kargo yüklemesinden ve/veya kargo sürecinden kaynaklanan hasarlar
doğabilmektedir.
Böyle bir durumla karşılaşmanız halinde;
Siparişiniz kargo görevlisi tarafınızdan size ulaştırıldığında teslim almadan
önce mutlaka dış pakette hasar kontrolü yapmanız ve herhangi bir hasar
durumunda "Hasar Tespit Tutanağı" hazırlatmanız gerekmektedir.Sadece
dış pakette hasar kontrolü değil, kargo görevlisi ayrılmadan önce kargoyu açıp
ürünün kutu/paket içinden de hasarsız çıktığını tespit etmeniz gerekmektedir.
Hasar tespit tutanağı ile ilgili dikkat etmeniz gereken bir diğer husus da
kargo görevlilerinin tutanakta belirttikleri açıklamalardır. Örneğin, “Kolide
hasar bulunmamaktadır. Ürün hasarlıdır.” gibi bir tutanak, ürünün taşıma
esnasında hasar görmediği şeklinde yorumlanacağından değişim ve iadesi mümkün
olamayacağı gibi, garanti sürecinde de kullanıcı hatası olarak
değerlendirilecektir.Hasarlı çıkan ürününüz için mutlaka tam ve doğru
kelimelerle tutanak tutulması için görevliyi uyarınız.
Tutanak tutulmaması halinde, teslim aldığınız ürünlerin size tam, eksiksiz ve
sağlam/çalışır vaziyette teslim edildiğini kabul etmiş sayılırsınız.
Siparişinize ait ürünün hasarlı gelmesi durumunda kargo görevlisine
hazırlatılacak tutanak ile birlikte ürünün tarafımıza ulaştırılmasını takiben,
değişim işlemleriniz hızlı bir şekilde gerçekleştirilecek ve tarafınıza bilgi
verilecektir.
NOT: Elinize hasarlı ulaşan ürünün, size teslimatı
gerçekleştiren kargo firması ile bize gönderilmesi gerekmektedir. Örneğin;
Yurtiçi Kargo ile elinize ulaşan hasarlı bir ürün için geri gönderimi yine
Yurtiçi Kargo ile yapılmalıdır.Aksi takdirde ürünün kargo tazminleri
sağlanamamakta ve ürün ile ilgili hasarın sorumluluğu siz değerli
müşterilerimizde olacaktır.
*Değişim sürecinde oluşan gelen/giden kargo masrafları
şirketimizce karşılanır.
**Değişim için gönderilen ürünün teknik ekibin kontrolleri
sonrası "arızası müşterinin hatası/yanlış kullanımından kaynaklı
olduğu" tespit edilirse değişim yapılmaz ve kargo masrafları müşteriye yansıtılarak,şirketimiz
banka hesaplarına ivedilikle ödemesi talep edilir.
ÜRÜN
İADESİ
Ürün
iadelerinde mesafeli satış sözleşmesinin 5
ve 6 maddeleri geçerlidir.
İade
işleminde iade edilecek ürünün geri gönderiminden oluşacak kargo ücreti müşteri
tarafından karşılanacaktır.Bu ücret iade edilecek tutar yeterli ise iade
edilecek tutardan düşülerek kalan tutarın iadesi yapılacaktır.Yeterli değil ise
müşteri kargo ücretini havale/eft yoluyla tarafımıza ödeyecektir.
İade
edilecek ürün veya ürünlerin siparişinde "ücretsiz kargo"
kampanyasından faydalanılmış ise ve iade edilecek ürünün tutarı sepet
toplamından düşüldüğünde kalan sepet tutarı "ücretsiz kargo"
kampanyası altında kalıyor ise siparişin gönderiminden oluşan kargo ücreti de
ayrıca müşteriden tahsil edilecektir.Bu durumda iade edilecek tutar üzerinden 2
kargo ücreti düşülerek tarafınıza iadesi yapılacaktır.
Ücret
iadeleri sipariş kargo ücreti hariç olan sepet toplam tutarı üzerinden
hesaplanarak yapılır.Yani sipariş esnasında ödenen kargo ücreti iade konusu
olamaz.
Örneğin;
Sepet toplam tutarı 1700 TL olan çok ürünlü sipariş verdiniz ve ücretsiz kargo
kampanyasından faydalanarak kargo ücreti ödemediniz.Siparişinizdeki 300 TL
tutarındaki ürünü iade etmek istediğinizde sepet toplam tutarı 1400 TL olacak
ve hem gönderi kargo ücreti hemde iade kargo ücreti,iade edilecek tutardan
düşülecektir.
Örneğin;
Sepet toplam tutarı 1000 TL olan bir ürün sipariş verdiniz ve kargo ücreti
ödediniz.Ürünü iade etmek istediğinizde 1000 TL iade edilecek tutardan iade
kargosu düşülerek kalan tutarın iadesi yapılır.
GARANTİ KOŞULLARI